Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ΣΕΤΕ: Βοήθεια κοινού?

Τη βοήθεια του κοινού … 

by SETEBLOGADMIN on 17/11/2010

Σύμφωνα με τις τελευταίες «αποσαφηνίσεις» του νόμου Κατσέλη για την κρουαζιέρα, ένα κρουαζιερόπλοιο με σημαία τρίτης χώρας, χωρητικότητας 1000 επιβατών – με περίπου 400 άτομα πλήρωμα – αν προσλάβει 4 Έλληνες ναυτικούς, παίρνει μια έκπτωση-κίνητρο 20% επί του τέλους επιβίβασης. ΟΚ, μπορεί και να είναι καλό ως κίνητρο.

Όμως, ας πάρουμε την περίπτωση μιας εταιρείας που ήδη έχει ένα τέτοιο πλοίο υπό ελληνική σημαία σε μόνιμες κυκλικές κρουαζιέρες από Πειραιά. Το πλοίο σίγουρα «πιάνει» τουλάχιστον 3 ελληνικά λιμάνια. Ως έχουν τα πράγματα με την ελληνική σημαία, απασχολεί περίπου 100 Έλληνες ναυτικούς και βέβαια, η εταιρεία όχι μόνο δεν βλέπει την επιδότηση για το ΝΑΤ που δικαιούται, αλλά ούτε και απολαμβάνει κανενός κινήτρου για τις πολλές και σταθερές προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.
Αν αυτή η εταιρεία – μόνιμος πελάτης του λιμένος Πειραιώς και της Ελλάδας βέβαια- αποφασίσει αύριο το πρωϊ να υψώσει π.χ. σημαία Λιβερίας, απλώς υπογράφει μια 3ετή σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο, με εξασφαλισμένη την περαιτέρω ανανέωση της. Προσλαμβάνοντας μόνο 4 Έλληνες, όχι μόνο μειώνει το λειτουργικό κόστος, αλλά απολαμβάνει τουλάχιστον 21% έκπτωση επί του τέλους επιβίβασης – λόγω προσέγγισης σε 3 ελληνικά λιμάνια – και άλλο ένα 20% επί του υπολοίπου γιατί το 1% του συνολικού αριθμού του πληρώματος είναι Έλληνες ναυτικοί. Αυτοί οι 4 δηλαδή του «κινήτρου Διαμαντίδη», αντί για τους 100 που είχε πριν υπό ελληνική σημαία. Μια τέτοια εξέλιξη δεν είναι ακριβώς αυτό που θα κάνει την ελληνική σημαία ανταγωνιστική.
Τώρα, είτε δεν έχουμε καταλάβει τις αποσαφηνίσεις, είτε κάνουμε κάποιο λάθος στους υπολογισμούς, είτε κάτι δεν πάει καλά στο νόμο και στις αποσαφηνίσεις. Γι’ αυτό, τη βοήθεια του κοινού παρακαλούμε …  http://greektourismblog.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου